Kaos...

Denna dagen har varit som jag vet inte vad. Börjar med att man går upp vid 9 för att hämta sivan (den nya ponnyn) från hagen. Ser då att hon har massa torkat blod på bakbenet. Och dagen innan red jag ut med henne och då tappade hon såklart en sko. Så ser jag då detta i morse och varför ska jag ha denna otur. Så antagligen har vår islänning varit i bråk med hon, pga skor så tar de hårdare!
Så i med vi redan planert att åka till bollrup för att hon skulle få vaccination så kunde dom lika bra kolla såret.
När vi lastat henne och allt kört iväg kommer vi precis utanför Sankt Olof sen plötsligt kommer de en kraftig smäll och kollar bak då har vi fått punktering på släpper på ena sidan. Så de va bara att lasta av hästen. Ringde efter hjälp och eftersom man har fina vänner så fixade dom de på plats sen va de bara vidare mot bollrup , såklart hade hovslagaren kört därifrån så att få en sko påsatt missade vi men fick iallafall henne vaccinerad och kollat såret och de va ingen fara! Lite kräm på en vecka delen är de som borta!
Så på torsdag ska nya skor på sen får jag börja träna henne! ÄNTLIGEN!


I morgon börjar skolan!
DÖDA MIG...
Jag vill verkligen inte.
Hatar skolan och är riktigt trött på att gå i skola. Kan tänka mig att börja jobba nu direkt istället!
Men men två år sen är de över!
Nu måste jag sova om jag ska upp 06:30. ZzZZZZzzzZzzzzZz
Godnatt! :D


Kommentarer från er söta läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback